0800 300 334
Mon-Fri from 11:00 to 18:00 hours
Back call

UA | RU | EN
Deferred 0 Cart 0
Login
Artistic association
Online shop of musical instruments
Catalog
  • Bowed String Instruments
    Bowed String Instruments
  • String Instrument Cases
    String Instrument Cases
  • Accessories for String Instruments
    Accessories for String Instruments
  • Strings
    Strings
  • Instruments and Supplies for Violin and Guitar Makers
    Instruments and Supplies for Violin and Guitar Makers
  • Accessories for Wind Instruments
    Accessories for Wind Instruments
  • Woodwind Instruments
    Woodwind Instruments
  • Brass Instruments
    Brass Instruments
  • Cases for Wind Instruments
    Cases for Wind Instruments
  • Guitar Cases
    Guitar Cases
  • Music stands and other accessories
    Music stands and other accessories
  • Stationery and Gifts
    Stationery and Gifts
  • Musical literature, Sheet music
    Musical literature, Sheet music
  • Repair of musical instruments, Expert assessment
    Repair of musical instruments, Expert assessment
News
Services
Partners
Delivery
Dealers
About company
Contacts
Ещё
    Artistic association
    Catalog
    • Bowed String Instruments
      Bowed String Instruments
    • String Instrument Cases
      String Instrument Cases
    • Accessories for String Instruments
      Accessories for String Instruments
    • Strings
      Strings
    • Instruments and Supplies for Violin and Guitar Makers
      Instruments and Supplies for Violin and Guitar Makers
    • Accessories for Wind Instruments
      Accessories for Wind Instruments
    • Woodwind Instruments
      Woodwind Instruments
    • Brass Instruments
      Brass Instruments
    • Cases for Wind Instruments
      Cases for Wind Instruments
    • Guitar Cases
      Guitar Cases
    • Music stands and other accessories
      Music stands and other accessories
    • Stationery and Gifts
      Stationery and Gifts
    • Musical literature, Sheet music
      Musical literature, Sheet music
    • Repair of musical instruments, Expert assessment
      Repair of musical instruments, Expert assessment
    News
    Services
    Partners
    Delivery
    Dealers
    About company
    Contacts
    Ещё
      Deferred 0 Cart 0
      Main
      -
      News
      -Між двома світами

      Між двома світами

      strad-page.jpg
      The Strad
      2020-02-19
      https://www.thestrad.com/playing-and-teaching/between-two-worlds-postcard-from-lviv/9989.article
      Приємно, що завдяки нашому проекту - Міжнародний конкурс скрипалів Олега Криси - широка читацька аудиторія авторитетного британського журналу "The Strad", заснованого 1890 року, що публікує статті про виконавців на струнно-смичкових інструментах і академічну музику, не лише дізналась про конкурс, а й пізнала правдиву історію. Музичний оглядач журналу Том Стюарт, присутній на конкурсі, у своїй статті зазначає, що корифеї скрипкового мистецтва (Натан Мільштейн, Давид Ойстрах, Айзек Стерн, Леонід Коган, та інші), яких прийнято називати вихованцями московської школи, народились і отримали освіту в Україні, яка і зараз має талановитих педагогів та учнів. Свідченням цього є два призові місця українських учасників конкурсу. Зрештою, Ви можете ознайомитись із перекладом статті ("Між двома світами"), в якій грунтовно аналізуються виступи фіналістів, чого, на жаль, ми не бачимо у вітчизняній музичній критиці.
      12 May 2020

      Між двома світами
      Третій Міжнародний конкурс скрипалів Олега Криси став першим за свою коротку історію, на якому високі нагороди отримали українські музиканти.
      Про цю подію, спрямовану на те, щоб висвітлити музичний родовід України, розказує Том Стюарт.
      Лінію, яка культурно, географічно та політично відокремлює Україну від її більшого сусіда, не завжди легко відстежити, тож може стати несподіванкою (як це сталося для мене) що багато титанів "російської" школи гри на скрипці, серед яких Натан Мільштейн, Давид Ойстрах та Леонід Коган, народились на території сучасної України. Олег Криса, теж український скрипаль, вирішив подивитися на культурні досягнення своєї країни з огляду на визнання, якого вони заслуговують. Учень Ойстраха, Олег Криса з 1989 р. викладає в Істменській школі музики в Рочестері, штат Нью-Йорк. Він погодився надати своє ім’я Міжнародному конкурсу скрипалів, який проходить раз на три роки, починаючи з 2013 року. Він також очолює журі конкурсу. У жовтні я приїхав до Львова, міста, що знаходиться недалеко від кордону України з Польщею, щоб зустрітися з ним та почути гру шести фіналістів на конкурсі 2019 року.
      "Усі відомі радянські митці пройшли через це місце, прямуючи на Захід", - каже він про місто, в якому провів роки, що сформували його особистість. «Були й такі, що рухалися у зворотному напрямку, - Артур Рубінштейн, а ще раніше Шопен і Сарасате. Львів завжди був на перехресті двох різних світів ". Вкриті бруківкою вулиці елегантного міста, цей світ лежить далеко від Донбасу, найсхіднішого регіону України, де з 2014 року в збройному конфлікті між росіянами та українцями загинуло 13 000 людей. «Люди вмирають щодня, - каже Криса, - але це не означає, що ми повинні перестати створювати музику - треба продовжувати грати. Я хотів надати можливість молодим українським скрипалям продемонструвати свої таланти у рідній країні, а усім іншим - почути, на що вони здатні."
      Змагаючись за шанс виграти першу премію в розмірі 20 000 євро, шість молодих скрипалів у супроводі симфонічного оркестру Львівської національної філармонії грали на вибір один із семи концертів, обраних із творів Бетховена, Брамса, Прокоф'єва та інших класичних композиторів, та один обов'язковий твір - концерт для скрипки № 5 «Питання без відповіді» українського композитора Євгена Станковича. Написаний у 2017 році до святкування 75-річчя Олега Криси, концерт Станковича створено в одній рапсодичній частині з різкими змінами швидкості ближче до завершення. Його довгі, непередбачувані мелодії чергуються з майстерно прописаними оркестровими інтерлюдіями аж доки тепле звучання вібрафона не приводить соліста до танго, подібного до тих, що, як уявлялося Станковичу (1942 р.н.), можна було почути в одній з галасливих кав’ярень Львова перед окупацією міста за часів Другої світової війни.
      Складність у цьому творі становлять не самі ноти, а те, як поєднати їх в музику, сповнену руху та змісту — риси, які не завжди є очевидними в партитурі Станковича.
      Усі шість солістів продемонстрували технічно досконале виконання, але не кожному вдалося вловити історію, яка стояла за музикою, і пройти за нею до кінця. Наприклад, Юкіко Уно (1995 р.н.) з Японії грала з гарним тембром і кришталево чіткою артикуляцією, але здавалося, почувалася розгубленою серед ексцентричних форм та незвичного ритму твору. У танго, де партитура нарешті протягує солісту руку допомоги, Уно не вдалося творчо скористатися нагодою і привнести у виконання додаткові манірно-претензійні відтінки, які б відсилали до атмосфери кав’ярень. Її врівноваженість та витримка привели до кращого результату в концерті Сібеліуса, можливо просто тому, що він має драматичнішу сольну частину. Попри те, що при виконанні другого твору вона знаходилася на більш звичній для себе території, Уно не вдалося запалити своєю грою кришталеві грані фінальної частини, в якій скрипалька показала прохолоду та точність виконання.
      Зовсім іншим було виконання Євгенія Чеповецкіса (1995 р.н.) з Латвії, з перших тактів невловимого твору Станковича наповнене силою і напором, які швидко змінилися на грайливу наївність у танго і переростали в манірність та піжонство відповідно до того, як виконавець наближався до фіналу. Далі був концерт Шостаковича для скрипки №1, який Чеповецкіс зіграв з брутальністю, на яку не наважилися інші фіналісти. Певним чином, для ефектної інтерпретації цього твору необхідна така ж тверда рука, як і для концерту Станковича, і цей соліст бездоганно впорався з обома. То норовлива, то плавна гра Чеповецкіса не завжди зручно вкладалася в текстуру, натомість створювала деякий контраст з нею.
      Невибаглива манера триматися на сцені першого з двох українських фіналістів, Дмитра Удовиченка (1999 р.н.) різко контрастувала з його глибоко пристрасною грою. Після Станковича, де він виділив та підкреслив всі круті повороти, він перейшов до концерту Сібеліуса, який принаймні, як на мене, прозвучав як серйозна заявка на перемогу. Протягом усього виконання його чиста та пружна техніка гри надавала характерної еластичності звучанню, в повільній частині серце майже зупинилося, а від невтримної енергії фіналу просто перехопило подих.
      Наступний учасник-українець Костянтин Лукинюк (1999 р.н.) почав з виконання концерту Брамса, настільки нестримного, що незабаром після вступу він впустив смичок, але швидко підняв його та продовжив гру. Були зворушливі моменти, хоча його інтонація не завжди була точною, в результаті чого, особливо в тихіших уривках, відчувалася деяка недоговореність і лінія соло час від часу виходила з фокуса. Однак така абстрагована манера виконання добре спрацювала в «Питанні без відповіді» Станковича, яке вийшло елегантним і дещо іронічним. Лукинюк навчається у США в Олега Криси і був єдиним студентом члена журі, який пройшов до фіналу.
      Японський скрипаль Даїчі Накамура (1990 р.н.) надав першим тактам концерту Станковича більш самоусвідомленої романтичної інтерпретації і так само, як і Чеповецкіс, вдало змінив в танго тон на глузливо-іронічний. Він також виконав Перший концерт Шостаковича, але після майже готичного звучання вступної тренодії (плачу), в скерцо та фіналі людяність музики Шостаковича загубилася в блискучій та технічно бездоганній техніці гри.
      Тоді як при зовнішній незворушності Удовиченка на сцені його виконання вражало приголомшливою інтенсивністю, голландська скрипалька Хавіх Анна Елія Елдерс (1998 р.н.) залишалась напруженою як в концерті Станковича, так і в перших двох частинах концерту Чайковського. Лише в фінальній частині накопичена енергія нарешті вирвалася з-під смичка скрипальки, відтворивши звук настільки палкий, що змусив забути про декілька невеликих технічних пробілів у обов’язковій програмі.
      Зрештою, саме Чеповецкіс отримав перший приз. Інтенсивність та злагодженість його гри справили враження на журі. Другий приз у розмірі 10 000 євро дістався Лукинюку, а третя премія вартістю 8 000 євро, Удовиченко. Цей порядок мене здивував, як і той факт, що Накамура зібрав найменшу кількість балів. Попри те, що всі шість виступів були високо досконалими, насправді дивовижних моментів, можливо, трохи бракувало, тож вибір переможця не міг бути простим. Тим часом Лукинюк та Удовиченко стали першими українцями за коротку історію конкурсу, які отримали нагороди - план Криси, здається, працює.

      За годинниковою стрілкою зліва Євгеній Чеповецький був нагороджений першої премії за інтенсивність та злагодженість виконання; лауреат другої премії Костянтин Лукинюк був вишукано іронічним; Дмитро Удовиченко взяв третю нагороду за свою глибоку пристрасну гру.

      «Люди вмирають щодня, але це не означає, що ми повинні перестати створювати музику — треба продовжувати грати,”- Олег Криса.


      Back to List
      • Bowed String Instruments
        • Violin
        • Viola
        • Cello
        • Double Bass
        • Bows
      • String Instrument Cases
        • Violin cases
        • Case covers
        • Viola cases
        • Cello Cases
        • Cello cases
        • Double bass cases
        • Double bass covers
        • Cases and covers for bows
        • Straps for cases
        • Accessories for cases
      • Accessories for String Instruments
        • Rosins
        • Pegs, Bass Machines
        • Violin Sets
        • Fine Tuners
        • Shoulder Rests
        • Chin Rests
        • Tailpieces, Tailpiece Hangers
        • Bridges
        • Violin/Viola Endpins
        • Cleaning and Care Products
        • Mutes
        • Wolf Tone
        • Cello/Bass Endpins
        • Devices for working out the correct setting
        • Pickups
      • Strings
        • Violin Strings
        • Viola Strings
        • Cello Strings
        • Double Bass Strings
        • Harp Strings
        • Electric Violin Strings
        • Electric Cello Strings
        • Electric Double Bass Strings
        • Mandolin Strings
      • Instruments and Supplies for Violin and Guitar Makers
        • Hair
        • Nuts &Nuts for Strings &Guitars
        • Douche insertion and measurement tools
        • White bowed string instruments
        • Varnishes, primers, pigments and other components
        • Drills and reamers
        • Stringed instrument wood
        • Bow Parts
        • Ready-made bows
        • Gadgets
        • Clamps and clamps
        • Patterns, workshop cremona (italy)
        • Glue
        • Mini planers
        • Knives, saws, chisels, cycles, etc.
        • Electro devices
        • Apron
      • Accessories for Wind Instruments
        • Woodwind Accessories
        • Brass Instrument Accessories
      • Woodwind Instruments
        • Clarinet
        • Oboe
        • English horn
        • Bassoon
        • Saxophone
        • The flute
        • Block flute
      • Brass Instruments
        • Trumpet
        • Trombone
        • French horn
        • Tenor
        • Flugelhorn and Cornet
        • Efonium
        • Baritone
        • Tuba
      • Cases for Wind Instruments
        • Woodwind Cases &Cases
        • Brass Instrument Cases &Cases
      • Guitar Cases
        • Guitar Cases
      • Music stands and other accessories
        • Music stands
        • Music rest accessories
        • lights for music stands
        • Tool stands
        • Tuners and metronomes
        • Tuning forks
        • Tuning keys
        • Conductor sticks
      • Stationery and Gifts
      • Musical literature, Sheet music
      • Repair of musical instruments, Expert assessment
        • Repair of musical instruments
        • Expert review
      News
      All news
      12 May 2020
      Між двома світами
      12 May 2020
      Oleh Krysa International Violin Competition awards prizes
      12 May 2020
      У Львові завершився конкурс скрипалів Олега Криси
      2025 © World of Classical Music
      Our contacts
      0800 300 334
      lviv@skm-music.com.ua
      Public offer
      Mon-Fri from 11:00 to 18:00 hours
      Back call

      Stay Connected
      • Facebook
      • Twitter
      • Instagram
      • YouTube
      Feedback
      Ask us any question that interests you in the "comment" field and we will call you!
      Name *
      Lastname *
      Phone *
      E-mail *
      Comment *

      Thank you, your message has been sent.

      Choose the interface language
      Ukrainian | English